6 abr 2009

CONCLUSIONS mini-activitat 1.3. CTS

Els temes del debat que he participat m’han semblat molt rics. En concret m’ha agradat la confrontació en el tema "pa o bits", perquè m'ha fet replantejar la gran avantatge de les escoles del primer mon en gaudir amb les TIC, i com n'és necessari explotar les seves utilitats a nivell pedagògic, psicoeducatiu (processos d’aprenentatge) i didàctic.

En les meves intervencions del debat, he intentat reflectir la relació gens dualista
-heterogènia– que transmet el mòdul, que també concorda amb la meva posició ideològica. Dos aspectes m’han ajudat a evolucionar les meves idees i mites inicials respecte a la tecnologia:
- Formar part del bàndol tecnodeterminista
- La coneixença de la corrent CTS.

Crec que el futur està en la reflexió i treball conscient dels científics de totes les disciplines –ja que la tecnologia abasta tots els camps- envers el desenvolupament i innovacions científics i tecnològics, i la seva contextualització sostenible. Els canvis que està abordant la civilització en la nostra època difumina tot tipus de barreres, tal com exposava jo en el debat. Amb aquestes paraules “globalitzadores” m’agradaria acabar aquest treball:

“D'altra banda les barreres entre tecnologia o ciència i art o espiritualitat es van enderrocant. La ciència i la tecnologia posada al seu abast es mostren obertes a establir nous vincles. La ciència, a tall d'exemple la física quàntica, està descobrint que res és immutable, és a dir que el coneixement és imprevisible, i per tant ja no pot estar aïllat ni subjecte a veritats immutables” (FIL FRIDA PARLA 12/3/09)

No hay comentarios:

Publicar un comentario